Mammaledig

Blev visst en helg utan bloggande... Dagarna går i ett här hemma..
Amma, byta blöja, laga mat, vila osv osv;)
Men det är såå härligt!!

Della har haft några dagar med magknip, men idag har jag inte märkt nånting.
Så vi hoppas att det bara var tillfälligt o att det inte kommer tillbaka.

Idag har vi varit på BVC.
Hon väger nu 3970g. Lite dålig viktuppgång tyckte barnmorskan, men vi avvaktar tills
nästa vecka så får vi se hur hon gått upp då.
Måste försöka väcka henne lite på dagarna när hon sover så hon får äta oftare..
Hur nu de sa gå till?! haha... Försökte väcka henne igår när hon sov så mycket,
men det var helt omöjligt..
Några förslag på hur man väcker en djupt sovande bebis?

Jimmy började jobba idag så det är första dagen jag är själv hemma.
Della vaknade runt halv åtta nångång o va hungrig, fick mat o sen fick hon sova
bredvid mig. Huur mysigt som helst sådär på morgonen.
Bara ligga o snusa på henne=)
Sen gick vi upp vid nio tiden, men då va hon gnällig o lite snorig...
Ville bara va i mammas famn.
Sen kom pappan o hämtade oss för BVC besöket, o nu efter lunch har jag
faktiskt passat på att jobba lite här hemma medans lillan sovit.
Men nu tror jag hon vaknar snart o då blir det mat o sen en promenix i det fina vädret.
Nelli börjar bli lite rastlös här hemma.....


Kommentarer
Postat av: Gullan86 gravid med första barnet som kommer 11/11 med snitt

Vad roligt att du svarade:)



oj 17dagar över tiden men då satte det igång av sig själv till slut?

var hon stor då när hon föddes då?

ja det är bara 3 dagar kvar nu är så nyfiken på vad det blir, visste ni innan?



vad kul, men du har haft hästar länge va har nästan för mig du hade det när vi gick i skolan med?

vad är det för hästar du har privat och vad jobbar du med för hästar?

jaså slutade du rida så tidigt som i maj?

jag red sista gången i augusti tror jag det var början av augusti men då kändes det inte jättebra så då slutade jag var i vecka 26 då.



kramar

2010-11-08 @ 15:06:57
URL: http://gullan86.blogg.se/
Postat av: sarah

gumman, fick tips om att "nypa, killa" kinden under amningen. Viggo somnade alltid vid bröstet, han åt inte färdigt. De fungarade =) Lycka till =) puss å kram

2010-11-08 @ 15:45:36
URL: http://lillagrodans.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag fick oxå likadan tips att killa kinden om man ska väcka bebisen för lite mat,sen masserade jag Jonnas små händer ,handflatan det brukade oxå hjälpa. Henne fick man oxå väcka då hon gick dåligt upp i vikt med min mjölk:)

2010-11-08 @ 18:39:24
Postat av: Johanna

Hej Lisa!

Kul att du bloggar. vad söt hon är.

Alvar var oxå jätte svår att väcka. tipset jag fick då var att klä av honom till bara blöja. lite jobbigt ibland, men det fungerade.

Kram Johanna

2010-11-09 @ 13:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback